Zprávy

aktualizováno 1. září

 

Milé děti, milí rodiče,

zatím ještě tento starý blog, než vychytáme mouchy v novém :-)

 

- Na pátek 2. září: od rodičů vyplněnou žákovskou knížku str. 1 (ostatní části - rozvrh, prázdniny atd. budeme psát společně ve škole na nácvik krasopisu :-), průhledný kelímek, penál, písanku

(další učebnice a sešity dostanou děti zítra)

- Do konce příštího týdne nafocené materiály "Třídní Čítanka"

 

Pondělí, úterý, pátek máme 5 vyučovacích hodin = končíme 13.15

středa, čtvrtek 4 vyučovací hodiny = končíme 12.20 

Ve středy a pátky, kdy máme po dvou hodinách českého jazyka, si děti nosí vlastní rozečtenou knížku. Půjde o hodiny literatury, kam patří také samostatné tiché čtení. O přečtené knize si děti  budou vést zápis. Knížky je možné (především od středy do pátku) nechávat v šatní skříňce.

 

Ve škole zůstávají tyto pomůcky, s kterými průběžně pracujeme: Od blechy po slona, mapa ČR

Doma si děti nechají Čítanku (na domácí úkoly - otázky k přečtenému textu)

 

Důležité termíny:

podzimní prázdniny středa 26. a čtvrtek 27. října

ředitelské volno 24. a 25. října

vánoční trhy: 13. prosince od 15,00 hod.

vánoční prázdniny 23. prosince 2016 – 2. ledna 2017  (výuka začne v úterý 3. ledna)

lyžařský výcvik 2. – 6. ledna 2017

školní ples: poslední týden v lednu (přesný termín bude upřesněn)

pololetní prázdniny pátek 3. února 2017

jarní prázdniny 13. – 19. března 2017

velikonoční trhy: 11. dubna od 15,00 hod.

státní svátky 28. září, 28. října, 17. listopadu, 14. dubna, 17. dubna, 1. a  8. května

 

Informace o vybavení:

- trvale platí prosba o každodenní kontrolu notýsku, penálu a učení podle rozvrhu.

penál: dvě ořezané tužky, pero, pastelky, guma, ořezávátko, kružítko, pravítko 30 cm

na výtvarnou výchovu do kufříku: tempery, vodovky, štětce, tužky, čtvrtky, nůžky, lepidlo, kelímek na vodu.

na tělocvik: boty do tělocvičny ( s bílou podrážkou), venkovní sportovní obuv, vhodné oblečení, které bude opět možné nechávat v šatní skříňce

Pokud byste chtěli zlepšit vybavení třídy, aktuálně uvítáme kuchyňské váhy - digitální i "ručičkové", děkuji.

 

Výuka angličtiny probíhá ve dvou skupinách: vyučující Markéta Hlaváčová, Lenka Pecharová.

V tomto školním roce působí ve Veselé škole jako asistenti pedagogů p.uč. Eva Kukalová, p. uč. Lenka Pecinová a p. uč. Martin Jeřábek. Několik hodin týdně budou k dispozici také našim třeťáčkům.

 

Nejdůležitější z třídní schůzky ve čtvrtek 16. června:

 

- projekt  "Třídní Čítanka" = spoluvytváření zajímavých textů, které budeme společně číst během třetí třídy.

Prosím rodiče, aby vybrali zajímavý text (pověst o Blaníku, děj opery Kouzelná flétna či baletu Louskáček, zprávu o novém elektroautomobilu, recept na ...), ofotili z nějaké knížky, stáhli z webu apod., případně zkrátili, nahradili složitá slova atd a 27 krát vytiskli, Myslete prosím na vaše dítě a podle toho posuzujte věkovou přiměřenost. Texty rádi využijeme na pobavení (někdo třeba donese vtipný příběh) či poučení a nalepíme si je do velkého sešitu, abychom se k nim mohli během roku vracet.

 

 

Stále probíhá projekt ČTENÍ POMÁHÁ. Stručně shrnu, oč jde:

Na webu www.ctenipomaha.cz spolu s vaším druháčkem vyberete knížku, kterou si přečte. Pak zodpoví několik otázek jako kontrolu přečteného a pokud budou jeho odpovědi správné, zaplatí sponzoři této akce 50 Kč na dobročinný účel, který dítě na webu zvolí.

A jaké knihy jsou na výběr v "naší" skupině, tedy 1. až 5. třída? Jiří Žáček: Aprílová škola; Václav Čtvrtek: Cipísek; Roald Dahl: Karlík a továrna na čokoládu; Karel Čapek: Dášeňka; Pavel Šrut: Lichožrouti a mnoho a mnoho dalších. Díky všem, kdo pomohou!

 

Na připomínku: ZÁŽITKY 2. TŘÍDY:

- středa 29. června - zvířátkový den! Přišlo morče, kuřátka a další kamarádi ...

- červnová výprava do Říčan se vydařila, zkoumali jsme trilobity, vyhrabávali dinosauří kosti i pravěké ohniště!

- 25. května DĚTSKÝ DEN V THOMAYEROVĚ NEMOCNICI, zkoušeli jsme EEG, měřili krevní tlak, okysličení těla, vyráběli mastičky, prováděli nepřímou srdeční masáž, hráli rugby a dováděli na skákacím hradu!

- duben / květen Lednice s bajkami :-)

- pátek 1. dubna zámek Ctěnice program do prvouky: "Řemesla v pořádku"

- pátek 18. března za výdělek z trhů výprava do Domu vláčků Petřiny

- 15. února - Setkání s panem spisovatelem Juhaňákem

- pátek 5. února Poštovní muzeum - interaktivní výstava Známky s vůní benzínu

- úterý 26. ledna PLES V LUCERNĚ

- pátek 15. ledna KIDS LAB ABRAKADABRA: čistili jsme vodu i vyráběli sliz! (z mouky získané z mořských řas a sody boraxu); Národní technické muzeum,

PONDĚLÍ 14. PROSINCE – výprava do ZOO za 1 Kč

- pátek 23. října: Mykologická výprava

 - STŘEDA 14. října dokument o Karlu Zemanovi

- pátek 18. září  exkurze do Lorety, vyzkoušeli jsme si práci kurátora

-  úterý 8. a středa 9. září s lesníky noční program v Malé Chuchli (mýval, rys, sovy ...) včetně stezky odvahy. 

- pátek 11. září  Novoměstská radnice, už víme, jak vypadal pražský loket

 

 

 PRO STUDENTY JINÝCH ROČNÍKŮ

- ANGLIČTINA  PÁTÁ TŘÍDA

Domácí úkol je vždy z pátku na následující pondělí.

 

Opakování - Čtvrtletní práce

- otázky a odpovědi na cestu, procvič si tyto výrazy:

How can I get from the main railway station to our school? Take the tram number 5 and get off at the station D.třída

How can I get from the town hall to the pharmacy? Go this way to a roundabout, turn left and you´ll see it.

How can I get from the library to the airport? Take the shuttle bus, it stops over there!

 

- přítomné i minulé časy sloves: be, give, know, leave, meet, pay, wear

ask for, check, happen, invite to, miss, pick up

 

 - odpověz celými větami na otázky:

At what time does your first lesson start? - slovy

Who is your favourite singer or band?

Were you tired after the last PE lesson?

What do you do to be healthy? - sport a jídlo

 

Homework for 13th June:

Znovu si pročti v učebnici str. 73 text, s kterým jsme pracovali ve škole. Odpověz pak na otázky, napiš alespoň 4 informace: What do have a bike and unicycle have in common and what is different about them?

Homework for 30th May: The School Canteen Robbers

Podle učebnice str. 68 – 69 vymysli veselý příběh o loupeži – asi tak 4 věty lupičů a k nim odpovědi dětí v jídelně. Cílem je pak si situace zahrát jako malé divadélko a zároveň se naučit výrazy “a bowl of, a piece of, a cup of …

Homework for 23rd May: Na papír A 5 (pokud možno tvrdá čtvrtka, ale není nutné) nakresli rozvrh, jaký skutečný máte, a anglicky označ dny v týdnu i předměty: Czech, Maths, English, Science, Geography, Religion, Art, Crafts, PE, ICT.

 

Opakování: How can I get ...? Did you forget ...? Old Town Square; go this way; underground station, tired, healthy, pasta, you must, you mustn´t, once a week, environment; miss (chybět), check (kontrolovat), invite to, ask for (žádat o), turn; leave-left, meet-met, give-gave, pay for - paid for; bring (přinést), grow (růst, pěstovat), happen (stát se, přihodit se), know (vědět, znát), lose (ztratit, prohrát), need (potřebovat), pay (platit), pull (táhnout), take off (svléknout), try (zkoušet), understand (rozumět), want (chtít)

 

2. STUPEŇ -  SKUPINA I

Čtvrtletní práce se píše ve středu 15. června:

Přelož a dokonči

If the government doesn´t protect the environment,

If my classmates pass the final exams,

If I have a stomach ache,

If we don´t achieve our aim on time,

 

My dad used to divide his salary between

The judge used to send the prisoners to the jail

Our granny used to treat the flu with

The staff used to provide us

I used to behave like

 

Druhá část: Measure words

a loaf of bread, a slice of ham, a jar of peanut butter, a cube of ice, a carton of pineapple juice, a tablespoon of vinegar, a bag of flour, a pair of scissors, a bar of chocolate

Třetí část: Napiš všechny tři tvary těchto sloves: be, drink, eat, fall, give up, know, lose, steal, take, wear

focus on, complain about, bribe, respond /ri´spo:nd/, support, own, hand out, decide, avoid, suffer from, refuse, offer, purchase, require (vyžadovat), improve, increase, suppose

 

VELMI DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ ZNÁMKY JE ODEVZDANÝ DOMÁCÍ SEŠIT S VYPRACOVANÝMI ÚKOLY.

Homework for 24th May: Propojení angličtiny s matematikou: vymysli nebo najdi na webu dvě slovní úlohy a zapiš je do sešitu. Uvědomíš si, co znáš (neznáš) a některé můžeme zkusit v úterý společně vyřešit. Například: Old Mac Donald sold 5 cows (each 425 pounds) and 8 roosters (each 74.90 pounds). How much many did Old MacDonald earn?

Homework for 17th May: Procvičuj si vazbu used to. Doplň vždy na začátek věty vhodný podmět a smysluplně zakonči. Zároveň se douč případné neznámé výrazy:

.... used to take care of, ......

... used to book ...

... used to divide her salary ...

... used to sweep the floor twice a ...

... used to throw off his sneakers ...

... used to be surrounded by ...

 

Homework for 10th May: KEY EVENTS IN THE CZECH HISTORY

CÍL: příprava na návštěvu studentů z USA, propojení dějepisu s angličtinou. Můžete vybírat podle vlastní úvahy, nebo opište následující.

1918 after World War I the Austro-Hungarian Empire fell, Czech lands and Slovakia proclaimed independent Czechoslovakia; TG Masaryk elected president.

1948 CZ Communist Party leader Klement Gottwald becomes president

1968 Prague Spring

1969 Student Jan Palach burns himself to death in protest at occupation by Warsaw Pact armies.

1989 Velvet Revolution: Peaceful mass protests, government resigns. Vaclav Havel elected president

 

Ve čtvrtek 5. května píšeme krátký test. Obsah: vytvoř věty se slovesy s použitím used to. Vzor: The judge used to sentence the prisoners to three years.

focus on, elect, divide, complain about, book, bribe, respond /ri´spo:nd/, deserve, support, own, hand out, decide, hitchhike, manage, avoid, suffer from, refuse.

 

HW for 26 th April: THE BEST PART TIME JOB I HAVE EVER DONE

= Napiš úvahu asi 7 vět o své nejlepší brigádě.

 

Homework for 19 th April: Napiš text mailu, jak si chceš rezervovat ubytování

Pro kolik osob, na kolik nocí, s jakou stravou,  přidej také alespoň dvě otázky např.  co se u nich dá půjčit, zdali mají animační programy pro děti apod. Třebase můžeš podívat na web nějakého anglického letoviska pro inspiraci.

 

Ve středu 13. dubna píšeme čtvrtletní písemnou práci. Součástí bude vyprávění o Spojeném království, podmiňovací věty a přídavná jména s předložkami – viz tento seznam. Projdi si je, vyber osm, která jsou pro tebe náročnější, a zapiš s nimi krátké věty do domácího sešitu:

famous for, proud of, interested in, addicted to, disappointed with, based on, responsible for, attached to, curious about, innocent of, punished for, successful in

 

Homework for 15th March

Popis obrázku: vyber si z časopisu zajímavý obrázek a popiš situaci přítomným časem průběhovým, použij 8 ( či více :-) různých významových sloves. Vzor: There is a young lady. She has got long hair and blue eyes. She is wearing a pink jumper and black skirt. She is cleaning her flat: she is washing the floor, ...

Homework for 8th March

Vezmi si atlas, nebo mapu Evropy na internetu, pozoruj řeku Dunaj a popiš její cestu asi sedmi větami s RŮZNÝMI slovesy. Vzor: The Danube is Europe's second-longest river, after the Volga River. It starts in Germany and flows southeast for 2,860 km, passing through or touching the border of Austria, Slovakia, Hungary, Croatia, Serbia, Romania, Bulgaria, Moldova and Ukraine before emptying into the Black Sea.

Homework for 16th February: zapiš asi 7 větami v minulém čase své názory na kino, zážitky z nedávných návštěv, nejvíce napínavý film - důvod atd.

Doporučená slovní zásoba: Cinema is a popular source of entertainment, it helps us to forget ..., I prefer open air cinema, a film takes on average about ......, the tickets are expensive, I can afford it twice a month, starring actors

 

Test 11. února: krátké věty na slovesné časy s uvedenou slovní zásobou. 

people: tax advisor, thief; places: Austria, Danube, Germany, Greece, Silicon Valley, Stonehenge, Thames /temz/,

regular verbs: ban, depend on, fill in, last for a day (trvat jeden den), look forward to, offer, purchase, require (vyžadovat)

irregular verbs:

be interested in

fall –fell – fallen (padat)

forget – (forgot – forgotten), forgetting (zapomenout)

give up (smoking) - přestat

held – hold - hold

keep on (practising) - pokračovat

sink – sank - sunk

steal – stole - stolen

Homework for 9th February: rozšíření slovní zásoby – přídavná jména. Ke každému pojmu vymysli, doporučuji s pomocí slovníku či vyhledávače, tři různá a vhodná přídavná jména.

A) an event could be ...........

B) some clothes could be ............

C) my godfather / godmother could be ........

D) a building could be ..............

 

Homework for 19th January

Cíl procvičení předpřítomného času + evropských hlavních měst

Vyber si 6 evropských metropolí a utvoř věty s různými slovesy v předpř. čase.

Vzor: I have never seen a photo from Copenhagen (Denmark)

 

 How do you treat a sprained ankle, the flu, stomach ache, sore throat?

 

4) Travelling through Prague

How can I get from ..... to ....? the last public bus departs at, shuttle bus; get off at the last stop,transfer to metro line A; main railway station, Wenceslas Square, Old Town Square, Astronomical Clock, National Theatre; Lookout Tower  

Homework for 8th December

Rozšiř si slovní zásobu k právě probíranému tématu FASHION AND CLOTHES. S pomocí internetu či slovníku vypiš 8 vhodných spojení přídavné jméno + oblečení, zkus méně známé výrazy.

Vzor: combat boots, leather sandals, high heel shoes, ..

Co znamená: dress code casual?

 

Nepravidelná slovesa

deal – dealt – dealt (zabývat se)

fall –fell – fallen (padat)

fight – fought – fought (bojovat)

forget – (forgot – forgotten), forgetting (zapomenout)

lead – led - led (vést)

leap – leapt - leapt (skákat)

lie – lay – lain (ležet)

rise – rose – risen (stoupat)

pravidelná: add (přidat), allow (dovolit), apply for (žádat) connect (spojit), improve (zlepšit), increase (zvýšit), involve (zahrnovat), last for a day (trvat jeden den), lie (lhát) (lied,lying,lies) pick up (zvednout), receive (obdržet), require (vyžadovat), suggest (navrhnout), suppose (předpokládat)

Malá výjimka     apply for – I applied, I have applied, I apply / he applies, I am applying (žádat o)

!!!! Pozor na podobná slovesa ležet a lhát:

The sick man lay in bed – Nemocný muž ležel v posteli.

The burglar lied again – Lupič zase lhal

Why are you lying? Znamená obojí: Proč ležíš // lžeš? - záleží na situaci

Stejně také “lies” znamená leží i lže

 

vzor:

minulý: dovolili - they allowed

předpřítomný: spojilo to - it has connected

přítomný prostý: dostáváme – we receive

přítomný průběhový: (slunce) vychází – is rising

 

 

CLIL: Key years in world history

776 First Olympic Games in Greece.

753 Foundation of Rome.
490 Greeks defeated the Persians at the Battle of Marathon.

44 BC Caesar killed by Brutus

929 Wenceslas murdered on his way into church
1066 Victory of William the Conquerer over the English King Harold II at Hastings.
1338 The Hundred Years War broke out.

1348 emperor Charles founds university

1415 John Hus burnt in Constance
1776  the United States declared their independence

1914: Gavrilo Princip assassinates Archduke Franz Ferdinand in Sarajevo, the start of World War I

 1939 1st of September. Germany invades Poland, the second World War starts.

1961: First human spaceflight.

2011 10. 9 - World Trade Centre Attacks

 

čtvrtek 17. září test:

An au pair looks after babies.

An accountant sends the salaries.

A life guard saves people with  rescue equipment. 

A goldsmith designs chains.

A CEO leads a company.

An innkeeper provides accommodation.

A guide shows sightseeings.

An MP votes on the bills.

An air traffic controller directs aircraft on the ground and through controlled airspace.

 

Homework for 22nd SEPTEMBER  Projdi si doma různé předměty (zejména v koupelně), které mají na sobě pokyny i v angličtině. Opiš alespoň šest vět a zkus je přeložit.

 

8th September: Sestav 5 rad, jak se někam dostaneš v Praze. Silně doporučená slovní zásoba (procvič si, co jsi neznal):

 

How can I get from ...... to ....? direct connection via metro line B; the fastest public transport to the city centre; much less, the last public bus departs at, shuttle bus; the journey takes about

you should get off at the last stop, transfer to metro line A; airoport, main railway station, Wenceslas Square, Old Town Square, Astronomical Clock, National Theatre; this tram is a good choice if you are heading to the western part of the city; it isn´t possible to buy a bus ticket from the driver; there are vending machines at each bus stop

 

Každou hodinu mají dva žáci krátké povídání (7 vět), co je nového. Vzor:

Obama will change the name of North America's tallest peak from Mount McKinley to Denali

The 20,237ft (6,168m) peak was named by a gold prospector in 1896 after he heard that William McKinley had been nominated to become the US president. US President Barack Obama announced the change ahead of a three-day visit to Alaska. The Athabascan word Denali translates as High One or Great One and is used widely by locals. McKinley, the 25th president of the United States, was assassinated early in his second term in 1901.

 

Starší z minulého roku

UČIVO

V matematice  rýsujeme úsečky. Sčítání i odčítání jednoduše a hlavně ukázkově např. na víčkách od PET lahví, počítáme v oboru do 20, ale bez přechodu desítky.

Prvouku prožíváme všemi smysly: učíme se vyprávět pravidla společenských her, pozorovali jsme i pohladili si želvu, žampiony, hadovky, učíme se rozlišovat jehličí smrku, borovice a jedle, zkoumali jsme, co plave na vodě - oříšky - a co klesá ke dnu  Při prvouce pokračujeme v dopravních značkách a spojili jsme si s rozlišováním, co je sloupeček a co je řádek. (Na tabuli jsou uspořádané značky a děti mají např. najít značku ve 2. řádku třetího sloupce = dospělácky řečeno - začátek souřadnic).

Pracujeme s mapou Prahy, ukazujeme si, kudy teče Vltava, kde bydlíme.

Prostřednictvím Městské knihovny na Mariánském náměstí jsme zahájili celoroční projekt ROSTEME S KNIHOU. Průběžně si zapisujeme i kreslíme, jací se z nás stávají čtenáři.

 

Prožili jsme:

- pokus se svíčkou

- výstavu NAŠE CESTA (typy zdravotního postižení, různé pomůcky, stolní tenis poslepu, florbal na vozíku ...)

- besedu ve Školské ulici na téma Lidová pohádka, v rámci Rosteme s knihou.

- vánoční trhy

- pokus s hadem a teplým vzduchem

- čtení nejen o vodě ve středisku Tapatan - ostrov čtení a her.  

19. ledna Ptačí svět - zimní pozorování na Vltavě

-  27. ledna v paláci Lucerna ŠKOLNÍ PLES

-  29. ledna přehlídka dravého ptactva, poníka a dalmatina

- výprava do VÚ v Běchovicích na Teslův transformátor

- pondělí 8. března s paní záchranářkou výuka srdeční masáže

- čtvrtek 12. března dopoledne výlov Hamerského rybníka

- pondělí 30. března výprava na PRAŽSKÝ HRAD: Starý královský palác a Zlatá ulička

- úterý 31. března Velikonoční trhy

- středa 15. dubna pouť do katedrály

- pátek 17. dubna od 9 hodin, Mariánské náměstí, téma Václav Čtvrtek

- 21. května  branné cvičení s piknikem v Rudné u Prahy

- středa 27. května Dětský den v Thomayerově nemocnici

- středa 3. června  Loutkové divadlo

- pondělí 8. června: vítání včel

- středa 10. června: divadelní představení žáků 2. stupně Veselé školy

- pátek 19. června představení ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ v Divadle v Dlouhé

- úterý 23. června třídní výlet na Dobříš

- středa 24. června pod vedením občanského sdružení Ornita přednáška o sovách s ukázkou živých zvířat.

- čtvrtek 25. června PASOVÁNÍ NA RYTÍŘE!!!

Mnohokrát děkuji všem, kteří nám pomáhají s vybavením třídy. Máme opraveného Kostíka, stejní rodiče nás potěšili maňásky, lupou, jiní zase obručemi, stavebnicí "Voltík" a vzniká bohatá sbírka přírodnin - zkoumali jsme trilobit, obsidián, sůl i český granát! Pokud by se někdo měl chuť přidat, velmi uvítáme aktivní nápady na přestávky či další pomůcky do prvouky: váhy s ručičkou, soupravu dětského doktora s fonendoskopem, hry Otázky a odpovědi typu Česko Junior, kousek uhlí, další exempláře pro sbírku přírodnin s popisky - čím názornější, tím lepší - za vše upřímně děkuji!

NÁSLEDUJÍ ZPRÁVY PRO JINÉ TŘÍDY

Angličtina 3. tř.

Homework for 9 th June: Activity Book page 65

V úterý 9. června píšeme čtvrtletní písemnou práci, obsah:

1. Kresba a popis obrázku – v přítomném čase průběhovém, slova můžeš i změnit.

In the afternoon

Dad is feeding our rabbits.

Mum is bringing a cake.

Grandpa is watching the news.

I am wearing a white T-shirt.

Our pets are climbing the trees.

 

2) Odpověz celými větami na otázky:

Where are you from?

When do you have your breakfast?

What´s your friend like?

How many lessons have you got on Wednesday?

 

3) Sestav sám tři příklady od 5 do 20, číslice piš slovy.

Vzor: fourteen umbrellas – six umbrellas = eight umbrellas 

Homework for 2nd June: do sešitu Homework vypiš z učebnice str. 64 slovesa označující, že někdo něco dělá právě teď (např. We are feeding, Mary is washing apod)

26th May: Ke každé větě dopiš vhodné jedno či dvě anglická slova:

I am wearing, I am feeding, I am working, I am having lunch at, The monkey is climbing, The postman is bringing

19 th May Activity Book page 60

Homework for 7 th May: Activity Book page 55 / F: do rámečku nakresli zvíře podle obrázku, pod rámeček si vymysli věty o jiném zvířeti či potvoře :-)

28 th April v sešitu Homework máme věty do testu, úkolem je jejich procvičování.

21st April: v sešitu Homework si vybrat pět sloves, vždy nakreslit vhodný obrázek a DOVNITŘ napsat tvary jednotného čísla - tedy například nakreslit botu a dovnitř napsat: I walk, you walk, he walks
Vřele doporučuji aktivity křesťanské knihovny, například: HODINY ANGLIČTINY ZDARMA

 určeno pro starší děti (věk 8-12 let), jejichž rodným jazykem není angličtina. Zlepšování se v  anglickém jazyce, různé aktivity, hry a další metody. Místo je omezeno pro 12 dětí. Pro více informací nebo REGISTRACI  www.christianlibrary.cz

 

Angličtina 7.- 9. tř. skupina 1

Ve středu 10. června píšeme čtvrtletní písemnou práci, obsah:

1) nepravidelná slovesa ze seznamu + be allowed, následující pravidelná: apply for, depend on, ban, decide, solve, fill in, permit.

2) státy a jejich obyvatelé: Rakousko, Maďarsko, Rusko, Francie, Švýcarsko, Chorvatsko

3) informace a slovní zásoba z článku Australia, učebnice strana 64.

Zároveň se budou klasifikovat oba sešity.

 

Homework for 2nd June: vyhledávání informací, mezipředmětové vazby: do sešitu Homework napiš o třech léčivých rostlinách, asi tak 3 x 4 věty: three plants used as herbal medicine

 

for 26th May: Píšeme test na slovní zásobu z příběhu Robin Hood v učebnici na straně 52. Důkladně si tedy pročtěte a doučte, co neznáte.

for 19 th May: vystřihni fotografie 5 známých osobností, podlep tvrdým papírem a anglicky popiš, o koho se jedná, případně jaké zajímavé údaje o něm zjistíš. Cíl: "loutky" na konverzaci, zopakování a rozšíření slovní zásoby z oblasti PR.

Homework for 7 th May: důkladné procvičování slovesných časů. Do sešitu HW nadepiš dvoustranu: "Verbs from the website I am interested in". Levou stranu rozděl na sloupce: předpřítomný čas a minulý čas, pravou stranu na přítomný prostý a přítomný průběhový. Čti si na interntetu (případně v tištěných novinách či knize) co tě baví a vypisuj různá slovesa do správných sloupců. Čím více si procvičíš a vyhledáš případné neznámé významy, tím lépe pro tebe!!!

 

SLovesa a vazby na procvičení:

He has dealt with the task since August // we have been more successful

The actress has worn the same outfit to work every single day, the city council has banned

led by conductor // We aimed, achieved major chart success

Jakub Ćwiek debuted with the short story collection Liar

Why didn´ t we receive the drops? The agents are heading to Silicon Valley

The van is arriving, the hero cowboy appears, how do you treat the flu?

Další slovesa: aim, burn, sink, rise

 

for 21st April: v dubnovém časopise si přečti článek o ponících a vylušti křížovku z přeházených písmen. Doporučuji zkus poslat mailem do soutěže - adresu najdeš v časopise.

14TH April: Start your READER´S DIARY!

Write 8 sentences about a book, you have read recently. We are looking forward to your nice story!

 

for 7 th April - jako třetí bod čtvrtletní práce - viz níže

8. dubna čtvrtletní písemná práce, obsah:

1) březnový časopis strana 8 / part 1, part 3

2) Výrazy :Unemployed, Businessman, Accountant, Insurance agent, Software developer

+ tvary sloves z tabulky učebnice str. 48

3)  Answer the questions about the UNITED KINGDOM

What is the population of Britain?

What does the Union Flag stand for?

What is the Commonwealth?

When is celebrated: Boxing Day, Good Friday, St. Patrick´s Day?

How old is a) Stonehenge b) London´s tube?

Name four famous British people and their job.

 

Homework for Tuesday 24 th March: opakování - učebnice str. 25 /tabulka 3 a, s pomocí slovníku doplň, douč se významy, které jsi neznal

17th March: pročti si v březnovém časopisu článek o zvláštním parku (str. 5). Vymysli do domácího sešitu šest vět o různých lidech, co by zde dělali. Mohou to být tvoji příbuzní i třeba čeští politici :-) Používej různá slovesa.

3rd March: vytvoř si pomůcku, kterou budeš používat v následujících měsících. Můžeš ji nakreslit či vytisknout, pokyny zní takto: mapa Evropy, na ní anglicky pojmenováno 15 států podle tvého výběru + vždy přídavné jméno (Hungary, Hungarian).

Homework for Tuesday 17th February: cílem je zamyslet se nad tématem TRAVELLING. Odpověz na následující otázky, případně se douč pojmy, které jsi neznal.

Why do people travel?

Have you ever been abroad?

Where are you going to spent your next vacation?

Did your class go on a trip last year? Where did you travel? 

Do you prefer to travel by train, bus, plane or ship?

Have you ever gotten lost?

What kind of luggage do you usually carry?

What countries and sights would you most like to visit?

What five destinations in your country would you recommend?

Who decides in your family where to go on holiday?

10th February - s pomocí webu či novin napiš krátké zprávy o třech aktuálních událostech.

Pro chybějící - měli jsme téma EDUCATION. Následující text si opište nebo vytiskněte a nalepte do školního sešitu. Pročítejte si, připravte se jej ústně převyprávět:

Education

Where did you go to kindergarten? to elementary school? to high school? to college or university?

the children begin schol at the age of // How old are students they when they graduate

What subjects were you good ( bad) at?

Did you make friends in high school that you still keep in touch with?

Do you know anyone who attended a private school? Do p. schools offer higher quality education?

Where do we learn the skills necessary to become a good student - in elem., middle or h. school?

What advice would you give a high school student who is about to go to college?

Were good grades important to you? Did you ever feel like you should get a better grade?

Did you study with other students?

Do many people in your country study abroad?

Are there any subjects you wanted to study but they weren't available at your school?

Do you think teachers are paid enough?

Do you think your teachers gave too much homework? How much homework should teachers assign students?Did you ride a bus or walk to school?

Was school ever canceled for a day when you were a child?

Do you think it is easier to learn as a child or as an adult?

Is it difficult for people without a college education to get good jobs where you live?

Does education guarantee a good job?

Do parents home-school their children in your country? What do you think of home schooling?

Do you know anyone who was home schooled? Do you wish you had been home schooled?

Do children have a right to an education? Should education be free?

Why (how) do students cheat during tests and exams? What is your attitude towards cheating?

 

V úterý 3. února se uskuteční školní kolo OLYMPIÁDY V ANGLICKÉM JAZYCE. Soutěžní kategorie: Kategorie I. A do 7. třídy, II. A 8. + 9. třída.

Písemná část:- poslech s porozuměním (na základě slyšeného textu splnit zadaný úkol; soutěžící slyší text vždy dvakrát)

Ústní část: - krátký úvod (představení);

- konverzace na zadané téma - řešení situace (bez přípravy); hodnotí se jazyková pohotovost a kreativita, bohatost slovní zásoby, výslovnost a gramatická správnost.

Příklady konverzačních témat: Family. Home and family life. House and home. My town/village. Shops, shopping, services. My job / Future career. Daily routine. Daily programme. Work and leisure time. Hobbies and pastime activities. Sports and games. Health and illness. Clothes and fashions. Food and meals. At a restaurant. Entertainment - cinema, theatre, music, books, arts. Education. Language studies. Going on holiday. Tourism. Sightseeing. Holidays, festivals, celebrations. Travel and transport. Seasons of the year, weather.

 

Tuesday 21 st October: Zamysli se, jaké barvy kravaty na koho působí. Co se ti podaří zjistit o řeči barev? Napiš asi 8 vět úvahy: "What does the colour of your tie say about you?" Inspirace např. zde:

http://www.bbc.com/capital/story/20140827-the-psychology-of-tie-colours

Homework for Tuesday 14 th October: Podle časopisu str. 12 napiš úvahu na téma The most important place for me. V úterý odevzdáte sešit, ve středu vám jej vrátím opravený a zájemci pak mohou své práce poslat do soutěže - GOOD LUCK!

7th October: Awesome Wardrobe in 6 steps - doporučuji využívat slova a obraty z učebnice str. 12 a 13.

Opakování test slovesných časů

Přítomný čas prostý: The siblings have to vacuum and look after the guinea-pig.

Přítomný čas průběh.: Just a minute, the software developer is solving a difficult quest. Are you feeling ill?

Předpřítomný čas: I have chosen a waterproof watch. They have known each other since August.

Minulý čas prostý: I believed him! Xxx Minulý čas průběhový: The tax advisor was checking our income

The past simple xxx the past continuous

It was raining hard when we left the building.

It was reading the report when you rang.

He was going out to lunch when I saw him.

The company was doing well when I last visited it.

When they arrived, Jeff was cooking dinner.

 

Budoucí čas s will: You´ll find the pharmacy opposite the grocer´s. I'll call Jenny to let her know

Bud. čas s going to:

I am going to pay for the charger about twelve pounds.

The traffic is terrible. We're going to miss our flight.

Homework for Tuesday 30 th September - 5 či více větami povyprávěj o knížeti Václavu, nezapomeň na výrazy DUKE, MURDER ...

23 th September: Povídali jsme si o reklamních dárcích - freebies. Na procvičení přídavných jmen označujících materiál, vymysli 10 crazy freebies, kde využiješ právě slovíčka z učebnice str. 8 cv. 1

Velmi doporučuji:

http://www.novinky.cz/kultura/351435-hobit-wood-i-reziser-jackson-se-obj...

 

Výprava do anglické knihovny

Ve středu 17. září jsme měli příležitost seznámit se s prostředím Christian Library. Nachází se v Praze poblíž zastávky Olšanské náměstí (přesná adresa: Baranova 32).

Seznamujeme se s muzikálem Hair: zpíváme a překládáme, zatím tuto část:

We starve, look at one another, short of breath. Walking proudly in our winter coats
Wearing smells from laboratories. Facing a dying nation of moving paper fantasy
Listening for the new told lies. With supreme visions of lonely tunes
Somewhere, inside something there is a rush of greatness, who knows what stands in front of our lives,

Doporučuji poslouchat si třeba na youtube, jmenuje se Let the Sunshine In

 

Homework for Tuesday 9th September

Najdi si na internetu stránku www.praguepost.com a zaznamenej do domácího sešitu stručně 3 aktuální události.

 

NJ 9. ročník

Zajímavá soutěž pro studenty NJ

http://www.radio.cz/de/static/preisfrage-des-monats/

 

 

 

STARŠÍ ZPRÁVY

 

V rámci projektu Ovoce do škol dodává 1 - 2 x  za měsíc firma Laktea žákům 1. stupně vitamíny :-)

 

Ráda bych připomněla stále probíhající projekt ČTENÍ POMÁHÁ .

 

Kdo si počte rád anglicky, může obhlédnout zajímavé aktivity křesťanské knihovny: www.christianlibrary.cz

 

Nadšeným čtenářům nabízím zajímavou soutěž:

http://www.celeceskoctedetem.cz/cz/menu/357/celostatni-souteze/celostatn...

 

Zajímavé stránky na webu: http://www.britishcouncil.org/  Pak klikněte v pravém sloupci na „Learn English Online“ a  v horní liště na Learn English Kids.

Německá televize:

http://www3.k-tv.org/live-stream/hohe-qualität

 

Už jsme prožili v 5. třídě:

- Ve středu 18. - čtvrtek 19. června TŘÍDNÍ VÝLET do Svatého Jana pod Skalou. Program v Ekocentru: OVEČKA ANEB PŘADLÁCTVÍ, pěšky do Berouna, "Medvědí hora" a další radovánky. Táborák, nocleh pod širákem. Ve čtvrtek exkurze do Solvayových lomů - skanzen, hornictví i hornický vláček :-) a jeskyně svatého Ivana

 

- ve čtvrtek 12. června kouzla pro budoucí prvňáčky.

- ve středu 4. června návštěva Českého centra v Rytířské ulici - výstava Antonín Dvořák v komiksu. Propojujeme tak hned tři obory: literaturu, výtvarné umění a hudbu. 

- v pátek 30. května beseda se spisovatelem Jiřím Dvořákem: ROSTLINOPIS. Někteří i vyhráli krásné knihy!

- V pátek 23. května Bambiriáda

-  v pondělí 19. května v době pravidelné výuky angličtiny nás navštívili studenti z křesťanské Carson-Newman university ze státu Tennessee, USA.

- V pátek 2. května v Galerii GUD od 12 hod MATEMATIKA HROU. Vstup zdarma :-)

- pondělí 28. dubna - za výtěžek Vánočních + částečně Velikonočních trhů: Lanové centrum na Libeňském ostrově u slepého ramene Vltavy

- úterý 15. dubna: Velikonoční trhy

- pondělí 7. dubna "Hra na Hrad" - poznávání historie Pražského hradu.

- V pátek 21. března prima konverzace: rodilí mluvčí - američtí studenti, kteří se v Praze učí česky.

- Ve středu 19. března na Přírodovědecké fakultě: Věda ve filmu. Určování postav ve snímku Hledá se Nemo, mikroskopování i výroba pravé mořské vody! pod mořskou hladinou. 

- pondělí 24. února: přírodovědný program s živými zástupci fauny

- čtvrtek 13. února letiště Letňany - hurá všem, kdo odevzdali krásné olympijské práce 

- Exkurze do Hrdličkova muzea člověka na Přírodovědecké fakultě ve čtvrtek 6. února

- SLAVNOSTNÍ PLES v Mramorovém sálu paláce Lucerna v úterý 28. ledna 

- 16. prosince výprava do ZOO za 1 Kč :-)

- 17. prosince  Vánoční trhy

- 6. prosince divadelní představení v Dlouhé: O LÍNÉ BABIČCE

- ve středu 27. listopadu středisko Tam Tam s programem: POZNÁVÁME SVĚT NESLYŠÍCÍCH HROU.

- 29. listopadu exkurze do MUZEA PRAŽSKÉHO VODÁRENSTVÍ V PODOLÍ

- 21. listopadu celoškolní děkovná pouť k PRAŽSKÉMU JEZULÁTKU

- 7. listopadu slavnostní zahájení OLYMPIÁDY

-  31. října jsme šli do Městské knihovny na promítání filmu Hanin kufřík.

-  25. října za námi přišli studenti češtiny z USA ; spolu jsme prožili povídání v jejich i našem mateřském jazyce.

- 23. října Přírodovědná exkurze do Říčan "Po stopách zvířat".

- 17. října pomoc prvňáčkům při čtenářské slavnosti

 - 18. září výstava Tutanchamon

- 19. září živý tygr :-)

- 26. září  "hravě naučný" jazykový program v Polském institutu – Malé náměstí

- předvádění elektrického obvodu

 

 

 

Studentům 6. ročníku

Používáme dva sešity: 1) Exercisebook  2) Homework / Vocabulary, učebnici AJ + časopis Hello!

V pátek 6. června bude čtvrtletní písemná práce. Dejte si záležet, obsah není náročný:

1) učebnice str. 58 / celé věty č. 1, 2, 7, 8 a 11.

2) dokonči věty v budoucím čase (nadiktováno v sešitu)

3) vymysli si pět kategorií a ke každé doplň 2 x anglické slovo od stejného písmene. Nepoužívej vlastní jména, to by bylo až moc primitivní :-)

(např. country, plant, job, adjective, people: Austria, apple, actor, amazing, aunt)

 

Homework for Tuesday 3 rd June: Těšíme se na skutečně interaktivní hodinu - zase zapojíme více smyslů :)

V pátek jsme si nadiktovali následující návod. Děti si mají donést uvedené potřeby a s anglickým komentářem demonstrovat šíření zvuku. Držím palce a těším se!

Make a String Telephone! You´ll need: 2 paper cups, a needle and a string (about 10 metres). Make a small hole in the bottom of each cup. Tie knots at each end. Hold with your friend the cups at a distance. One person talks into the cup while the other puts the cup to his ear and listens.

Homework for Tuesday 27 th May: Přečti si začátek příběhu v učebnici str. 57 cv. 7. Představ si, že máš vytvořit ještě napínavější text, tak podstatná jména z vyprávění (cottage, adventure, men, cellar, robbers) obohať o následující přídavná jména: different, available (dostupný, vhodný), similar (podobný), certain (jistý), kind (laskavý)

Do sešitu Homework pak napiš anglicky i česky, co jsi vymyslel, možná ti vzniknou i legrační spojení - vzor: kind robbers.

Cílem je rozšířit si slovní zásobu (vybrala jsem podle webu častá přídavná jména), douč se tedy významy, držím ti palce!

 

Homework for Tuesday 20 th May: Začali jsme sledovat film o veterináři jménem Jacob, ve školním sešitu máš úvodní situaci. Zkus pěti větami vylíčit, jak podle tebe bude děj pokračovat.

Homework for Tuesday 13 th May: Vezmi si volný papír A 3 (třeba slep dva kusy A 4). Podle jakékoli mapy Prahy - najdeš ji na různých letácích - MHD apod - nakresli jednoduchý plánek centra a ČITELNĚ anglicky popiš: Astronomical Clock, Old Town Square, Charles Bridge, Prague Castle, National Theatre ...

Na další papír A 4 krasopisně vypiš tato spojení, zvlášť na řádky:

How can I get to ...

Cross ....

Turn left 

Go straight on

Walk past the

 

Homework for Tuesday 29 th April: Napiš šesti větami v přítomném čase průběhovém, jak probíhá přestávka. Vezmi si třeba Vocabulary a použij slovesa, která ti připadají málo procvičovaná - ať si je upevníš.

Pátek 25. dubna test na slovesa v přítomném čase průběhovém: I am, you are, he is atd. + providing, dealing with, hurrying up, driving, trying to, having lunch, asking, following, explaining, carrying, receiving, counting, ringing, telling the truth. Vzor: právě dostáváme = we are receiving

Homework for Tuesday 8 th April: znovu si projdi článek str. 45. Napiš pak sám vyprávění, jak jsi navštívil nějaké muzeum, autosalon apod.

Homework for Tuesday 1st April: Na procvičení výrazů skladby Yesterday sestav 5 otázek, jaké bys skupině Beatles ohledně této písničky položil. Příklady: What shadow is hanging over you? Why do your troubles stay here? Why is the life today worse than yesterday? ...

Homework for Tuesday 11th March: z příběhu v učebnici str. 38 vypiš anglicky 8 zkrácených vět s RŮZNÝMI slovesy.

Např: you want to take part in = chceš se zúčastnit

 

Homework for Tuesday 4th March: Přečti si v časopise na zadní straně povídání o slimákovi. Odpověz  podle zjištěných údajů celými větami: 

1) What does the word  "hermaphrodites" mean? 2) How do they find food? 3) When could a snail die? 4) Why they don´t injury their body?

 

Postupně si zvykáme na výklad zajímavostí v angličtině. Zahájili jsme fyzikou - tématem Magnet. Zkoušeli jsme si odhadovat: I suppose, following items will be attracted ... Magnetem jsme ověřili svůj předpoklad a zhodnotili: Yes, I am right // No, I was wrong.

Druhé téma je historické - Umíme už vysvětlit pozadí písně!

London's burning. London's burning, London's burning. Fetch the engines, fetch the engines.

Fire fire, Fire Fire! Pour on water, pour on water

In September 1666  a huge fire started in a baker's shop, in Pudding Lane, near London Bridge. With only narrow streets and wooden buildings, the fire grew rapidly … From Sunday to Thursday burnt around 13,200 houses, 84 churches et cetera. Fortunately, only four people died.

 

Příští týden se chystáme na stabilizovanou polohu:

How to put someone in the recovery position (basic first aid)

The recovery position is used for people who are unconscious but breathing.

1) Check for dangers.

2) Make sure that the person does´nt have a  neck injury. Gently shake and call out. If there is no response, GET HELP!

3) Check for breathing. Feel the breath on your cheek or listen for sounds of breathing. If the person is breathing, then place him/her in the recovery position as follows.

4) Put the arm that is closest to you at a right angle to his/her body, with the palm facing upwards.

5) Lift the knee that´s furthest from you so that their leg is bent and their foot is flat on the floor. Pull the bent knee towards you, and the person´s body should roll onto the other side.

6) Put the free hand under the head, so that the palm is on the floor, and the cheek is on the back of the hand.

Point the mouth towards the floor so that any vomit or blood can drain.

7) Check again for breathing.

Homework for Tuesday 11th February: Přečti si v časopise str. 6 zajímavou reportáž o Facebooku. Potom zapiš do domácího sešitu 1. - 4. větu, vybírej z nabídky, která možnost je podle tebe správná.

Homework for Tuesday  4th February - napiš anglicky: Opakuj tento pohyb; jasná chyba; základní stupnice; zaregistruj se na letišti; nakrm mazlíčky během přestávky; voda mrzne při nula stupních (slovy);, to způsobil ten jed; to pálí ( = právě teď); nezraň si ( = tvůj) loket.

Homework for Tuesday  28th January: zamysli si a vyjádři v 7 větách, jak se vyparádíš a co bys rád prožil na školním plese. (In two days we will have our school ball. Every break, we chat about it! I would like to wear ... I hope, I will meet ... My parents usually pay for my drinks ...)

Homework for Tuesday  21st January: přečti si v časopise zajímavou reportáž na str. 16. Napiš, jak si sám představuješ život na Marsu. Pozor: na uvedeném místě najdeš také adresu, kam můžeš své nápady poslat a zkusit tak své štěstí v soutěži. GOOD LUCK!

V pátek 17. ledna píšeme pololetní písemnou práci. Bude založena na slovní zásobě a gramatice z učebnice str. 32 cv. 1 a kvíz str. 30 - 31/ otázky 6, 10, 11, 14, 15 a 19. Jak sami vidíte, učiva není mnoho, věnujte proto prosím maximální péči důkladnému procvičení a doučení zapomenutých slov. GOOD LUCK!

Homework for Tuesday  17th December: osm vět s pravidelnými slovesy ze školního sešitu. Stačí jednoduché: What happens every Monday? I am sorry, I failed in the Science test. The teammates return from an exciting trip.

Homework for Tuesday  3rd December: už jsme si povídali o svátku Díkůvzdání. Zkus o původu této události sám napsat 9 vět jako vyprávění v minulém čase. V každé větě použij jiné sloveso, pomůže ti seznam sloves ve školním sešitu i příběh podle učebnice str. 16.

Homework for Tuesday  26th November: ponoř se v časopise do vyprávění na str. 12. Pak do domácího sešitu opiš šest vět uvedených pod textem a vyznač písmenky T / F zdali odpovídají informacím z textu ( = TRUE) nebo jsou špatné ( = FALSE).

Homework for Tuesday 12th November - přečti si zajímavý článek o automobilech v časopisu na str. 23. Pak vypiš 8 dvojic podmětů s přísudky, s RŮZNÝMI slovesy, přelož do češtiny.

Vzor: The business was a success - Obchod byl úspěchem.

V úterý 5. listopadu na vás čeká ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE. Věnujte důkladnou pozornost opakování. Obsah: probraná nepravidelná slovesa (přehled v Exercibooku), z časopisu str. 14 texty B, C, H a I.

 Homework for Thursday 31st October: podle časopisu str. 14 si vyber 7 spolužáků a přiřaď jim věty, které se k nim podle tvého názoru hodí. Jak si představují, že bude vypadat jejich život v 30 letech?

Vzor: Pepíček: I will write a bestseller. I would like to be a successful writer.

Mařenka: I dream about winning a talent contest and becoming a pop star!

Homework for Tuesday 22nd October: procvičuj minulý čas nepravidelných sloves, která máš v Exercisebooku. Napiš 8 krátkých vět podle vzoru:

I am happy x I was tired; we tell a funny story x they told a boring story ...

Homework for Tuesday 8th October: časopis str. 9 - napiš tři důvody, proč bys takovou školu chtěl + tři důvody, proč bys ji nechtěl. 

Homework for Tuesday 24th September: Procvičování států a národností.

K výrazům v učebnici str. 7 cv. 5 sestav 6 vět s různými slovesy. Vzor: I would like to chat with a Swiss in Switzerland.

Tipy na další slovesa: dive with, have dinner with, meet, leave a message for ...

 Homework for Tuesday 17th September: časopis str. 23 dole. Spojuj části, piš celé anglické věty.

Homework for Tuesday 10th September: Zopakuj si časování slovesa „to be“ . Popiš 8 větami v přítomném čase průběhovém, co děláte o přestávce. Použij slovesa: am/is/are + picking up, throwing, chatting, listening to, having … for snack, drawing some, putting his(her), dreaming about.

 

Mějte se moc hezky, prima zážitky a vše dobré

 

Lenka Pecharová

 Kdo máte něco na srdci, určitě mi napište na pechle73@seznam.cz

 

 

Bavilo nás ve 4. třídě: 

- Ve čtvrtek 27. června jsme prošli Karlův most, naučili se třeba, že sv. Kryštofa bezpečně poznáme podle Ježíše - malého dítěte - na rameni. Víme, že Staroměstská věž je umístěna na východním konci i že na Malé Straně se nachází hned dvě věže, přičemž ta menší pochází dokonce ještě z Juditina mostu.

- Třídní výlet se konal  ve středu 26. června - cíl: Botanicus Ostrá nad Labem.

- Pátek 21. června patřil výtvarnému umění. Na výstavě Alfons Mucha: Slovanská epopej nás provázela ochotná maminka naší spolužačky - děkujeme!

- Ve středu 19. června jsme přivítali velmi milou návštěvu. Díky jedné ochotné Američance si děti mohou půjčovat z obohacené školní knihovny jednoduchou anglickou četbu a dopisovat si s dětmi z Kansasu :-)

- Ve středu 12. června jsme se vydali do Botanické zahrady Albertov za Masožravými rostlinami :-)

- Den dětí jsme oslavili s předstihem 29. května jako „Hrdinové záchranného systému v akci“.

- V pondělí 20. května v Divadle v Dlouhé tančily naše slečny a David hrál při představení Vůně jara

- Ve středu 15. května jsme navštívili výstavu KORUNOVAČNÍCH KLENOTŮ.

- V pondělí 29. dubna nás pobavilo  filmové představení Čtyřlístek v kině Aero. Vstupné jsme měli z výdělku Velikonočních trhů.

- Ve středu 24. dubna jsme sázeli stromky v lokalitě Tyršův vrch, budeme je chodit sledovat :-)

- 18. dubna jsme sehráli divadelní představení STRAŠIDELNÉ MĚSTO. Z dobrovolného vstupného si herci pořídili pár maličkostí pro radost a společně jsme poslali prostřednictvím organizace Člověk v tísni dvacet kuřat do Ariky!

- Úteý 26. března od 15 hod patřilo  VELIKONOČNÍM TRHŮM

Čokoládové muzeum bylo 25. února prostě sladké - mňam!

- V pondělí 4. února  nás navštívila paní spisovatelka Zuzana Holasová.

- odpoledne i večer 30. ledna jsme protančili v Mramorovém sálu Lucerny

-  28. ledna jsme strávili báječné dopoledne na Letišti Václava Havla

- 14. prosince jsme si povídali i literárně tvořili s paní spisovatelkou Ivou Pecháčkovou

- 6. prosince nás uchvátila letadla a vrtulníky Aero Vodochody

- 3. prosince jsme prožili v ZOO!

- 29. listopadu přišla Klárka Brožová a seznámila nás s krajanskou školou v Daruvaru (Chorvatsko)

- Anglická soutěžní show byla báječná, děkujeme za ceny Americkému centru i vedení naší Veselé školy. Pro přiblížení atmosféry můžete kouknout třeba zde:

http://www.metropol.cz/porady/zpravy/4985/archiv/

11. minuta

- 12. listopadu nás potěšil program Pozorujeme oblohu v Planetáriu hl. m. Prahy

- 8. listopadu jsme strávili 2 hodiny dílničkou Zdravé výživy pod vedením lektorky programu Zdravá 5.

- Výprava za houbami 1. října byla úžasná, známe žampiony, bedly i spoustu dalších darů lesa.

- V polovině září jsme prožili krásné dopoledne na téma "Predátoři kolem ptačích budek". Přijela ochočená kuna "Kudu", Puštík obecný jménem "Píďa" a sýček obecný i poštolka  "Kes". Výběr fotek naleznete na webu www.ornita.cz v sekci AKTUALITY.

 

Ve třetí třídě jsme prožili mnoho prima akcí z nejrůznějších oborů: třídní výlet na Dobříš, výstava Vynálezci a vynálezy v Národním muzeu, poutavá prohlídka Židovského města, Dětský den v Thomayerově nemocnici, Bambiriáda na Vítězném náměstí, divadelní představení naší spolužačky Amálky - Hebe, hebe, hebere a  S panenkou v kapse, návštěva letiště Ruzyně spojená s filmem Hačiko, Den bezpečnosti v Muzeu Policie ČR, výtvarná dílna v Bílkově vile, pokus s mandarinkou ve vodě, projekt Máma - Táta před tabulí, anglické divadelní představení Jackie and the Horrible family, už víme, co udělá ocet s vaječnou skořápkou, aneb kdo by odolal házení si s hopíkovým vejcem :-), výprava do Srbska - zimoviště netopýrů, povídání Ptáci v naší zahradě spojené s živými tvory, převelice úspěšnou účast ve školní olympiádě završenou medailemi na plese v Lucerně, divadlo ve Slovenském kulturním institutu, měření tvrdosti vody, koncert sboru Bruncvík, návštěva ZOO, vánoční trhy, výprava do Městské knihovny na Mariánském náměstí, beseda o autorech ze Skandinávie v Korunní ulici, pejskové s ukázkou canisterapie, Den zdraví v SZŠ 5. května, slon Elfík či Lesnický projekt a Pastelková dílna v Kunratickém lese - s vděčností zmiňuji, že děti mají zájem o dění ve světě blízkém i vzdálenějším a s chutí se otevírají novým poznatkům :-)

 

(Následující texty nechávám pro připomenutí, třeba se na podzim ještě hodí).

Company could

Public transport couldn’t

This case was

The visitors were

The results weren’t

The tax advisor didn’t think

 

Přítomný prostý

The software developer is interested in

The GP is able to

Everyone should check-in

Our capital lies

 

Přítomný průběhový

Look, I am bringing a few

His wife is trying

 

Budoucí

The experience will be

Our group won’t be

 

 

Homework for Wednesday 5th June: Jako obvykle platí – vyhledat si a doučit význam nových výrazů.

Whose birthday? The men are celebrating someone’s forty’s birthday. Find it out by using the clues below.

Whose birthday is it, who is the oldest of all?

 

The tax adviser isn’t celebrating his birthday.

The pub keeper is three years older than the GP (general practitioner).

GP is the same age as tax adviser.

Tax adviser is two years older than software developer.

Software developer is two years older than judge.

Judge and account manager are each thirty-six years old.

 

Homework for Wednesday 22nd May: Tentokrát je domácím úkolem zopakování informací o Velké Británii a USA. Podle otázek v učebnici na str. 30 a 31 odpověz celými větami na č. 9, 10, 11, 14, 15 a 19. Pokud opravdu nebudeš vědět, napiš vždy alespoň část odpovědi a doplníš si ve škole.

Homework for Wednesday 15th May: How do you use your computer and the Internet? What do you usually look for? Do you mind when you aren’t allowed to watch the same movie as the adults? Could you live without your PC? Why/why not? Would you spend more time outside?

Až úkol 15. května odevzdáš, já ti jej zkontroluji a můžeš pak vyprávění poslat mail na adresu hello@flp.sk., do konce května. Redakce časopisu Hello totiž toto téma vyhlásila jako soutěž, tak hodně štěstí!

Ve čtvrtek 2. května bude malý test z následujících frází. Cílem je mimo jiné také příprava na konverzační situace při pobytu v Itálii.

Do we have to pay for these grapes? How long will you stay? Where can we rent a boat?

Can I get a piece of …? A bar of chocolate, a couple of …?

Two scoops of vanilla ice cream, please. Less sugar, more dip, please

I have forgotten my keys, I miss a towel, my luggage, suitcase, backpack.

Which facilities are free of charge? Can I check the bill, please?

Go this way, until you get to the traffic lights.

 

Homework for Thursday, 2nd May: Vezmi si nějaký anglicky psaný leták – např. prohlídek po Praze, plavby po Vltavě apod. a napiš přibližně 5 anglickými větami, co daná firma nabízí, zdali se ti jejich nabídka líbí a proč.

 

Homework for Wednesday 24th April: Napiš krátké vyprávění, jak si představuješ mimozemšťana.

Aliens: What they look like? What do they do all day long? What do they eat? Apod.

Jestli chceš, můžeš úkol odevzdat již v pondělí či v úterý, já ti jej zkontroluji, opíšeš si mailovou adresu redakce časopisu Hello a pak už ti držím palce, abys vyhrál MP3.

 

Homework for Wednesday 17th April: Časopis (který jste dostali v pátek při hodině): str. 13 cv. 1 = uspořádej věty do smysluplného textu. Třeba se ti nové informace budou hodit, až budeš potřebovat někoho okouzlit svými znalostmi zeměpisu :-)

Homework for Wednesday 10th April: Hurá, máš spoustu šikovných částí těla! Nakresli proto na velký papír (např. A 3) obrys člověka a podle svého uvážení napiš na vhodná místa věty, co všechno dokážeš. Začínej těmito slovesy:

I count, I remember, I believe, I drive, I ask for, I take care of, I rent.

Opět platí: douč se význam zapomenutých výrazů.

 

Homework for Wednesday 3rd April: Napiš žádost o brigádu. Použij následující výrazy, u nových slovíček si vyhledej a nauč jejich význam.

Job application

Dear ….

I would like to apply for a part- time job in your company

I am able to deliver... , I can deal with ....., I am able to solve .....,  I am ready to

 

Homework for Wednesday 20th March: sestav rozhovor, jak si objednáváš u číšníka jídlo  a nápoje.

Pro zopakování použij tato slovíčka: waiter, adult, beverages, order, offer, low price, dishes, chill, remove, napkin container, recommend

Homework for Wednesday 13th March: Projdi si a douč slovní zásobu z vět popisujících práci číšníka.

Pak vyber 7 vět, seřaď je, jak by mohly probíhat za sebou a ke každé z nich připiš smysluplný časový údaj, kdy se asi tak uskuteční.

The waiter:

Says to a kid: only adults can get alcoholic beverages, let’s check your ID!

Takes orders for food or beverages.

Collects payments from customers.

Prepares dishes and serves meals.

Chills bottles of wine.

Presents menu and answer questions.

Removes dishes and glasses from the tables or counters.

Fills salt, pepper, sugar and napkin containers.

Escorts customers to their tables.

Recommends wines to customers.

Checks with customers to ensure that they are enjoying their meals and take action to correct any problems.

 

Homework for Wednesday 6th March:  Odpovídej celými větami podle časopisu, v závorce je vždy číslo stránky.

What is the girl biting into? (page 2)

What is the Queen wearing instead of the crown? (page 12)

Who is flying through the clouds? (page 13)

Who is the pixie laughing to? (page 13)

Who is Peter Pan fighting with? (page 13)

Whose photos are hanging on the gate? (zadní obálka)

 

Homework for Wednesday, 27th February: Tentokrát to bude prima – procvičit si písničku. Díky Timovi jsme měli v pátek zajímavou hodinu, protože při povídání o užovkách každý z nás viděl, jak vypadá svlečka užovky červené. Zkusili jsme si písničku – na melodii Twinkle Twinkle Little Star (najdete v mnoha verzích na youtube).

Úkolem je tedy naučit se tuto písničku zpaměti a ve středu se předvést. Pokud by někdo chtěl, může i jen recitovat.

Pro případné nečitelné zápisy v Exercise Booku přidávám i náš text:

Corn–snake can become your mate.

Keeping pets is always great.

Snakes eat mice, but don´t bite you

Snakes shed their skin when they grew

They hibernate if it´s cold

In pets centres they are sold.

Corn-snake – užovka červená, become – stat se, shed – zbavovat se (kůže), hibernate (čti haib´neit) – spát zimním spánkem, sold – příčestí od sell – prodávat.

 

Homework for Wednesday, 20th February: Opakování + porozhlédnutí po mapě Spojeného království.

Na vynechaná místa napiš názvy různých anglických měst, hor, řek atd., vybírej z následující nabídky. Jako obvykle platí: pokud nějakému slovíčku nerozumím, najdu si jeho význam, napíšu do Vocabulary a doučím se.

Vhodná slovíčka: rivers Thames and Avon, English Channel, the highest mountain in the UK - Ben Nevis, Port of Dover, Heathrow Airport, other sights: Windsor Castle, Stonehenge, Loch Ness, London Eye, Tower Bridge in London, Buckingham Palace.

foreigners from ...., the customers looked for ...., embarrassing guide at ..., we came too late to ......, the actress missed her train to ....., let’s book a trip to ....., the competition near the ......, the guy paid for the accommodation in ..., from the seaside to ..., the company bought a factory opposite the  ..., those pigeons over the ..., the offer in .... includes both beverages and meals.

 

Homework for Wednesday, 6th February:  Doplň vlastními nápady na souvětí, které porovnává dvě osoby, věci apod. Sloveso převeď z minulého času do přítomného. Vyhledej si význam nových slovíček a douč se je.

The accommodation in Greece was cheap, and the week at the seaside was even cheaper.

The price at the butcher’s was low, and ...

The lorry from Austria was dark, but ..

The flight from Cairo cost £ 456, but …

The Dutchman was really embarrassing, and …

The customers from his company were very noisy, but ...

The dustman was lazy, and ...

 

Homework for Wednesday, 23rd January: vypiš si z učebnice do Vocabulary slovíčka 6. a 7. lekce.

 

 

 1) Zájmena

- neurčitá: a, an, some, př: a hole, an eye, some bones,

- ukazovací: We use this/these for things near us. We use that/those for things far away from us.

př: Tato fixa - this felt tip, tyto nůžky - these scissors

Tamhleten kousek – that piece, tamhlety štětce – those paintbrushes

 

2) Tvoření otázky  - pomocná slovesa „to be (was, were)“, „to have (had) “, „to can (could)

- pouze se přehodí slovosled

př: Can I borrow the wool? Were you at the bus stop?

 

3) Tvoření otázky  - významová slovesa

a) ptáme se na podmět: nepoužívá se pomocné do / does / did

Who needs the broom?

 

b) neptáme se na podmět: používá se pomocné do / does / did

Why do you need the broom?

 

Slovní zásoba do testu: tázací výrazy (who, what, where, when, why) a slova z textů učebnice str. 15

 

Další informace o učivu: nepravidelná slovesa.

Do páťáckých hlaviček se hrnou tyto výrazy:

draw – drew – drawn, drink – drank – drunk, drive – drove – driven, fly – flew – flown, run – ran – run, see – saw, seen, send – sent - sent, wear - wore - worn

 

Homework for Wednesday, 9th January: učebnice str. 15. Označená slova nahraď jinými výrazy, piš celé anglické věty. V zadní části učebnice si vyhledej nová slovíčka a nauč se jejich význam.

 

Homework for Wednesday, 12th December: Sestav „8  Christmas Rules“ (Osm vánočních pravidel), použij tato slovesa: Stay, spend, wake up, hurt, sell, forget + dvě vlastní

Určitě zapoj svou fantazii, např:  Stay in the cinema two days! Don’t hurt you Teddy!

 

Homework for Wednesday, 5th December: Vypiš si z učebnice do Vocabulary slovíčka z 3. a 4. lekce (systém už znáš – vzadu v učebnici je najdeš od str. 64, víš, že barevné číslo označuje právě lekci)

 

Homework for Wednesday, 28th November: Napiš sedm vět v minulém čase se slovesy z Exercisebook. Můžeš psát třeba o známých skutečných i vymyšlených postavách. Vzor:

Darth Vader ate seven hot dogs.  Justin Bieber got a lovely doll :-)

 

Homework for Wednesday, 21st November: učebnice str. 7 cv. 5. Podle této slovní zásoby vymýšlej vhodná slovesa a napiš věty s přídavnými jmény: French, German, Greek, Italian, Swiss, Dutch.

Vzor: The actor from Russia looks after his Russian wife.

Můžeš si vybrat vlastní slovesa, pokud tě nic nenapadá, tady je pár návrhů: ask for (žádat o), is proud of (je hrdý na), spend (trávit čas), book (zamluvit si), lose – lost (ztratit – ztratil).

 

Homework for Wednesday, 7th November: vypiš si slovíčka 1. lekce

Homework for Wednesday, 24th October: Tentokrát tě čekají spolu s angličtinou i nějaké zajímavosti :-)

Ze závorky vyber vždy správný tvar a do domácího sešitu napiš celé anglické věty. Najdeš tu i nová slovíčka - jejich význam si vyhledej ve slovníku a dopiš obyčejnou tužkou do HW.

Interesting Unknown Facts

Coca-Cola …… originally green. (were - was -  am - are – will)

The name of all the continents end with the same letter that they start ……...

(after – without - in the middle of – with)

It is physically impossible for ….   pigs to look up into the sky. (an - a – 0 – one)

The electric chair was invented by a dentist ….. 1888. (on – in - at – under)

Most lipstick contains …….  scales. (hamster - rabbit – bird – fish)

 

Homework for Wednesday, 17th October: text tvého vystoupení na anglické soutěži. Připomínám: piš si jednoduché věty, pokud si nebudeš vědět rady, vynech místo, ráda ti pomohu.

Homework for Wednesday, 10th October

Napiš krátký rozhovor, jak si zamlouváš výlet. Jsi na dovolené, třeba někde u moře.

Povinný obsah – následující tři otázky, zbytek je na tobě.

Where can I book a trip?

When does the ship leave?

What does the price include?

 

Homework for Wednesday, 3rd October

Sestav 10 spojení na procvičení přídavných jmen a pamětihodností Prahy.

Zopakuj si tato příd. jména: famous, interesting, narrow, large, well-known, exciting, ugly, near, deep, dark.

Možnosti památek: Charles Bridge, Golden Lane, Astronomical Clock, …

PO KOCOURU MIKEŠOVI jsem začala dětem číst další knížku na pokračování:

Zuzana Pospíšilová: Školní strašidlo

(cíl: zážitek z literatury i trochu ukázka, jak může čtení vypadat - měnit hlas podle obsahu apod)

 

PO KOCOURU MIKEŠOVI jsem začala dětem číst další knížku na pokračování:

Zuzana Pospíšilová: Školní strašidlo

(cíl: zážitek z literatury i trochu ukázka, jak může čtení vypadat - měnit hlas podle obsahu apod)

 

Ptačí svět - zimní pozorování na Vltavě

Datum konání: 19.01.2015 08.30 h - 10.00 h 

Místo konání:  Vltava,

Kategorie: Základní škola  

Škola:  Soukenická 10

Fakturační údaje: hotově

Kontakt: Pecharová, 777221393, pechle73@seznam.cz

Statutární zástupce: Jana Válková

Doplňující podmínky pro učitele: s sebou suché tvrdé pečivo 

Počet účastníků: 23

Cena programu za jednoho účastníka: 50

Třída/věk:  1.tř

Místo srazu: v 8:30 na Palackého nám.- u sochy 

 

Místo srazu: 

Angličitna 7. - 9. tři. /skupina I

Homework for Tuesday 10 th March: pročti si práci jednoho z amerických týmů (viz níže) a napiš odpovědi celými větami.

3rd March: vytvoř si pomůcku, kterou budeš používat v následujících měsících. Můžeš ji nakreslit či vytisknout, pokyny zní takto: mapa Evropy, na ní anglicky pojmenováno 15 států podle tvého výběru + vždy přídavné jméno (Hungary, Hungarian).

 

Angličitna 7. - 9. tři. /skupina I

Homework for Tuesday 10 th March: pročti si práci jednoho z amerických týmů (viz níže) a napiš odpovědi celými větami.

3rd March: vytvoř si pomůcku, kterou budeš používat v následujících měsících. Můžeš ji nakreslit či vytisknout, pokyny zní takto: mapa Evropy, na ní anglicky pojmenováno 15 států podle tvého výběru + vždy přídavné jméno (Hungary, Hungarian).

 

 

Systém domácích úkolů ve 2. třídě

pondělí, středa, pátek: jeden úkol

úterý, čtvrtek: dva úkoly

 

Pomalu začíná také výchova k povinnostem, zapisujeme chybějící pomůcky či úkoly, za páté zapomenutí dostává žák poznámku. Na konci měsíce mažu dosavadní nedostatky a počítá se znovu. V praxi tedy může druháček každý měsíc čtyřikrát "beztrestně" zapomenout.

 

Systém domácích úkolů ve 2. třídě

pondělí, středa, pátek: jeden úkol

úterý, čtvrtek: dva úkoly

 

Pomalu začíná také výchova k povinnostem, zapisujeme chybějící pomůcky či úkoly, za páté zapomenutí dostává žák poznámku. Na konci měsíce mažu dosavadní nedostatky a počítá se znovu. V praxi tedy může druháček každý měsíc čtyřikrát "beztrestně" zapomenout.

Písemný Dú - do sešitu prvouky obkresli nějaké tři kulaté předměty jako ciferníky, krasopisně pod ně napiš: 

půl jedenácté, čtvrt na sedm, tři čtvrtě na dvě

a barevně vyznač ručičky.

Písemný Dú - do sešitu prvouky obkresli nějaké tři kulaté předměty jako ciferníky, krasopisně pod ně napiš: 

půl jedenácté, čtvrt na sedm, tři čtvrtě na dvě

a barevně vyznač ručičky.

Písemný Dú - do sešitu prvouky obkresli nějaké tři kulaté předměty jako ciferníky, krasopisně pod ně napiš: 

půl jedenácté, čtvrt na sedm, tři čtvrtě na dvě

a barevně vyznač ručičky.

Písemný Dú - do sešitu prvouky obkresli nějaké tři kulaté předměty jako ciferníky, krasopisně pod ně napiš: 

půl jedenácté, čtvrt na sedm, tři čtvrtě na dvě

a barevně vyznač ručičky.

Dú  7. října 

Do sešitu prvouky obkresli nějaké tři kulaté předměty jako ciferníky, krasopisně pod ně napiš: 

půl jedenácté, čtvrt na sedm, tři čtvrtě na dvě

a barevně vyznač ručičky.

 

Domácí úkol je dnes vzhledem k účasti dětí na vernisáži v Brandýse jen jeden:

Matýsek str 12 horní část, pouze příklady na sčítání.

 

Domácí úkol je dnes vzhledem k účasti dětí na vernisáži v Brandýse jen jeden:

Matýsek str 12 horní část, pouze příklady na sčítání.

 

 pátek 18. března - výprava za vláčky na Petřiny,

 pátek 18. března - výprava za vláčky na Petřiny,

Vítejte

Vítejte na novém blogu 2. třídy. V blízké době se začne o tuto sekci veseloškolního webu starat paní učitelka třídní. Tento blog je součástí rozsáhlé modernizace našich stránek.

S pozdravem a přáním slunečných dní
D. Válka
webmaster

Syndikovat obsah